Kas yra UGC ir kuo jis naudingas Jūsų verslui?

Giedrė Vainauskienė

8/17/20233 min read

meta ir google ads
meta ir google ads

UGC (angl.: "User-Generated Content") – tai vartotojų sukurtas turinys, kurį sukuria prekinių ženklų klientai. Tai gali būti nuotraukos, vaizdo įrašai, atsiliepimai, komentarai, forumų diskusijos ir kitos internetinės medijos formos, kurias sukūrė žmonės ir dalinasi internete. Šis turinys dažnai pasižymi autentiškumu, kadangi jį kuria paprasti žmonės, o ne prekių ženklai ar profesionalūs kūrėjai.

UGC gali būti įvairių tipų, tarp kurių:

1. Nuotraukos ir vaizdo įrašai. Žmonės dalijasi nuotraukomis ir vaizdo įrašais iš savo kasdienio gyvenimo, kelionių, patirčių ir įvykių.

2. Atsiliepimai ir vertinimai. Vartotojai palieka atsiliepimus apie produktus ir paslaugas, kuriomis pasinaudojo.

3. Socialinės medijos pranešimai. Facebook, Instagram, Twitter ir kitose socialinėse platformose žmonės dalijasi savo mintimis, nuotraukomis ir įrašais.

4. Forumų diskusijos. Vartotojai dalyvauja teminiuose forumuose ir dalinasi žiniomis, patarimais bei nuomone apie konkrečias temas ar produktus.

Naujausia statistika parodo, kad UGC turi didžiulį poveikį įvairių kompanijų marketingui:

1. Daugelis vartotojų pasitiki UGC. Apie 90% vartotojų teigia, kad jie pasitiki UGC daugiau nei tradicine reklama.

2. Padidėjęs įsitraukimas. UGC gali padidinti įsitraukimą iki 28% lyginant su turiniu, kuris yra sukurtas ne vartotojų.

3. Pardavimų skatinimas. Verslai, naudojantys UGC, gali pamatyti iki 29% padidėjimą pardavimuose.

4. Socialinės medijos pasiekimas. Įvairios socialinės medijos platformos, kuriose skelbiama UGC, gali pasiekti milijonus žmonių.

Verslui UGC gali būti itin naudingas:

1. Didina pasitikėjimą: Vartotojai dažnai pasitiki kitais vartotojais daugiau nei paties prekės ženklo teiginiais. Autentiškas UGC padeda įrodyti produktų ar paslaugų vertę.

2. Sukuria bendruomenę: UGC gali skatinti bendruomenės jausmą tarp jūsų klientų ir fanų, nes jie gali dalintis savo patirtimis ir įžvalgomis.

3. Sutaupo laiką ir resursus: Verslas gali naudoti jau sukurtą vartotojų turinį, taip sutaupant laiką ir lėšas, kurias reikėtų skirti turinio kūrimui.

Kur galima rasti UGC kūrėjų:

  1. Socialinės medijos platformos. Dauguma vartotojų sugeneruoto turinio randama socialinėse medijose, tokiose kaip Instagram, Facebook, Twitter, TikTok ir kt. Prisijungdami prie šių platformų ir kūrybiškai bendraudami su savo sekėjais, galite įtraukti juos į savo prekės ženklo kūrimą. Jeigu sunku verslo pradžioje organiškai pritraukti UGC turinio, tuomet galite per socialines medijas atrasti ir UGC kūrėjų, su kuriais susitarus, už tam tikrą užmokestį ar barteriniais mainais, gausite UGC turinio jūsų prekiniui ženklui.

  2. Atsiliepimų svetainės ir tinklaraščiai: Daug vartotojų dalinasi savo atsiliepimais ir nuomonėmis apie produktus ir paslaugas specializuotose atsiliepimų svetainėse arba savo asmeniniuose tinklaraščiuose. Galite juos kontaktuoti ir pasiūlyti bendradarbiavimą.

  3. Konkursai ir akcijos: Organizuodami konkursus ar akcijas, galite skatinti vartotojus kurti UGC, susijusią su jūsų prekės ženklu ar produktu.

  4. Bendruomeninės platformos: Tam tikros internetinės platformos yra skirtos UGC dalijimuisi konkrečioje srityje. Pavyzdžiui, Reddit yra vieta, kur žmonės dalinasi nuomonėmis ir patirtimis apie įvairias temas. Taip pat UGC kūrėjų galima atrasti ir įvairiose Facebook grupėse kaip: "Brandai ir kūrėjai", "Influenceriai Lietuvoje", "UGC Creator Lietuva" ir kitos.

  5. Svetainės ir programėlės. Įvairiose programėlėse galima rasti ne tik daug prekės ženklų, kurie ieško UGC kūrėjų, bet ir pačių kūrėjų. Svetainėje ugceu.com galima rasti UGC kūrėjų iš visos Europos, kai tuo tarpu iš programėlės "Billo.app" ar "Influee" galima rasti kūrėjų iš JAV. Taip pat įvairių kūrėjų galima rasti ir "Fiverr" ar "Upwork" programėlėse.

Apibendrinus, UGC yra galingas įrankis, kuris parodo tikras žmogiškas patirtis ir įžvalgas, kurios skatina vartotojus pirkti, dalintis ir stiprina Jūsų prekės ženklo įvaizdį bei didina patikimumą Jūsų prekiniu ženklu. Norint pasiekti geriausių rezultatų, reikia skatinti vartotojus kurti turinį ir būti aktyviais bendravimo platformose, kur jie dalinasi savo patirtimis.

Socialinių tinklų ir video turinio specialistė

Navigacija

Susisiekime

giedrevad@gmail.com